Гололедица. Из стихов Леси Тышковской

Із віршів Лесі Тишковської

ОЖЕЛЕДЬ

 

Сирінга

Я більше, ніж одна

і менше, ніж удвох,

розумний очерет,

коли подує вітер,

сопілка порожнечі,

коли він перейде

в гонитву…

Так, це – Пан.

Та я співати вмію.

І я йому дістанусь

лише піснею.

Кенотаф

Ти повернешся,

коли я буду старанно

закопувати одяг,

оплакавши його по всіх правилах

жіночого ритуалу.

Ти зійдеш пам’ятником

на честь нествореного дива

і з останньою жменею землі

оживеш несподівано чітко:

— Годі ламати шекспіра.

Вiдсвяткуемо

справжню зустріч.

*

Кімната ще дихала зрадою

коли ти увійшов, наче нічого не скоїлося.

Але та, що йшла зі мною поруч,

уловивши запах минулого

оголосила початок військових дій,

поділивши мир на вашу тимчасову єдність

і моє лихоліття,

що повернуло всі твої люблю

в обмін на ляльку

у темному весільному вбранні.

______________

Скільки важить моя неприкаяність?

Кожного ранку я підношуся

над нестійкою стрілкою,

прагнучи уникнути зайвого вантажу.

Ти кажеш – десь сонце

продається кілограмами?

Я заздрю повітряним людям,

здатним купити його.

_______________

Вичерпується можливість кохати.

Оазис все менший.

Риби останні краплі вологи

хапають вже байдужими ротами.

Дерева позбавляються власної тіні.

Вчорашні стрункі трави

Горбляться, неначе люди похилого віку.

Потрібно швидше шукати нове джерело,

Та легше під сонце зябра підставити…

Жар починається з півдня,

смерть – близько опівночі.

Є ще час.

Закриваючи очі, потрапляєш у тінь.

Тільки не падай, побачивши міраж —

це ще не брехня.

До неї ти припадеш

у новому оазисі.

*

Ти такий обережний,

неначе я – ожеледь,

неначе слова – тільки крадіжка,

а я – чийсь клад,

неначе нагнутися –

розбити дзеркало неба,

де перекинутим світом

править покірливе ні.

*

У цьому житті я побувала

Сирінгою, що втекла від життя,

Пенелопою – заміжньою вдовою,

Офелією, що співає незрозумілі пісні,

Маргаритою, піднесеною коханням над побутом,

і Пані з пікантним песиком.

Можливо, я була ще кимсь, кого не запам’ятала.

Але коли я вирішила повернутися до себе,

кожен зустрічний вважає належним відмітити:

— Ви мені когось нагадуєте.

*

Жити Ундиною.

Забувати імена тих,

хто пив з моєї річки,

радіти новим іменам.

У волосся вплітати поцілунки.

По щоках – струмочки

замість сліз.

Тільки вітер

може змінити обличчя.

*

Я пила тебе,

як дорогоцінне вино –

повільними глотками.

Але ти залишався краплею на дні.

Я пила тебе,

як джерельну воду

у сонячну ніч –

жадібно, не відриваючись.

Але ти йшов геть, не вичерпавшись.

І тоді я сказала:

Навчи мене порожнечі.

І ти випив мене, як повітря.

*

Коханий, моє бажання

долає простір

швидше, ніж твої поїзди.

Але щоночі мені сниться,

як наша любов летить під колеса.

*

Білим папером у чеканні малюнку

я відкривала уперті двері.

— Будемо гарячим вином малювати! –

ти занурював в глінтвейн м’який пензлик.

Ранком пастельним я занурювалася

у дзеркало спогадів.

Може він – Янгол? –

бродила по квартирі, шукала нічний силует.

І об слова спотикалася,

розкидані, наче одяг.

І не наважувалася підняти очі

аби переконатися:

янголи чекати не уміють.

_______________

Спочатку була вулиця –

сіра і тиха.

Я населяла її

чорними деревами,

зеленою травою

і жовтими квітами.

Але малюнок був нерухомим.

І я опустила на неї птахів –

крикливих, пронизливих,

та їхню мову ніхто не міг зрозуміти…

І тоді я створила тебе.

І ти опинився

найживішим і найяскравішим.

І в тиші, що наступила

на паперовому календарі,

прошелестів день шостий.

_______________

Вийми серце –

і обпали його на вітрі

пристрастей.

Стань каменем –

але вкради у неба душу,

змусивши всіх

не бачити підміни.

І сам забудь про неї.

Та до безсмертя припади –

і випий, скільки зможеш.

Але не випускай з руки

сувору нитку часу.

А після

дозволь собі спокійно

зустріти смерть.

Але нічого

не повертай.

Добавить комментарий

